Studijní a vědecká knihovna
v Hradci Králové
Photogallery On-line catalogue
Úvod > Pro knihovny > Vzdělávání > Aktuální vzdělávací akce > Vzdělávání k ICT v roce 2015

Vzdělávání k ICT v roce 2015

sto konání: počítačová učebna SVK HK (2. NP). 
Hrazeno z dotačního podprogramu MK ČR VISK 2 (účastníci neplatí žádné vložné).

Září
Říjen
Listopad
Prosinec
 
Došlo k prodloužení termínu možnosti přihlašování na školení! V případě zájmu se prosím hlaste nejpozději do pátku 2. 10. 2015 na e-mailovou adresu: andrea.souckova@svkhk.cz. Vzhledem k omezené kapacitě počítačové učebny bude rozhodující pořadí přihlášených. Potvrzení o zařazení mezi účastníky vám potvrdíme na váš e-mail.
Stále je možné hlásit se i na kurzy, které jsou již plně obsazeny. V tomto případě vás zařadíme mezi náhradníky, a pokud se někdo z účastníků ze školení odhlásí, budeme vás kontaktovat. 


Podrobnější informace k jednolivým školením: 

Využití ICT při tvorbě propagačních materiálů knihovny
  • 22. 9. 2015, 6. 10. 2015, oba dny 09.30-13.30 (dva stejné kurzy)
  • Přednášející:
    • Mgr. Šárka Skalická (KMHK)
  • Co bude náplní kurzu?
    • Tvorba jednotného vzhledu plakátu a pozvánky,
    • práce s textem,
    • práce s vektorovou grafikou (základní tvary),
    • úpravu pozadí.
    • Zvolený vzhled bude využit na drobné propagační materiály (špendlíková placka apod.)
  • Pro koho je kurz určen?
    • Výhodou je základní znalost programů Inkscape a Irfanview, ale kurz lze zvládnout i bez toho.

Microsoft Office Excel pro pokročilé I a II
  • 29. 9. 2015, 20. 10. 2015, oba dny 09.00-13.15 (navazující kurzy)
  • Přednášející:
    • Ing. Tereza Otčenášková (Fakulta informatiky a managementu UHK)
  • Co bude náplní?
    • Opakování základních funkcí,
    • pokročilé formátování - formát čísel, formát textu, kopírování formátu, použití stylů,
    • pokročilé použití funkcí - relativní a absolutní formátování, různé skupiny funkce, funkce pro datum a čas, práce s textem,
    • práce se seznamy dat - automatické vyplňování řad,
    • analýza dat v tabulkách - filtrování, řazení seznamů, podmíněné formátování, skrytí a zobrazení sloupců a řádků, názvy oblastí,
    • pokročilá práce s grafy,
    • sledování hodnot a zabezpečení sešitu,
    • usnadnění práce v tabulkovém kalkulátoru,
    • použití šablon a hypertextových odkazů,
    • hledání a nahrazování řetězců v seznamu.
    • V případě, že máte jakékoliv požadavky či preference ohledně náplně kurzu, ozvěte se prosím co nejdříve na e-mailovou adresu přednášející: tereza.otcenaskova@uhk.cz.
  • Pro koho je kurz určen?
    • Kurz je určen pro pokročilejší uživatele, kteří již ovládají základy práce v Excelu.
    • Kurzy na sebe navazují, pro komplexní pochopení problematiky se tedy účastníkům vyplatí přihlásit se zároveň na obě školení. Nejedná se však o povinnou podmínku pro přihlášení. 
  • Co si mají vzít účastníci s sebou?
    • Účastníci si s sebou mohou vzít soubory, se kterými potřebují pomoci.
 
Užití portálu citací v citační praxi
  • 13. 10. 2015, 10.00-14.15
  • Přednášející:
    • PhDr. Martin Krčál (KISK FF MU)
  • Co bude náplní?
    • Citační manažery a jejich funkcionalita,
    • online služby Citace.com,
    • vytváření a import citací,
    • správa citací,
    • sdílení citací,
    • exporty,
    • citační styly,
    • doplňkové nástroje Citace PRO (Word, prohlížeče).
  • Co si mají účastníci dopředu zajistit?
    • Účastníci by si měli dopředu vytvořit účet na: http://generator.citace.com/registrace. V případě, že se účastníkům vytvořit účet nepodaří, bude přihlášení zajištěno až na místě školení. 

Ovládání nových technologií v knihovnách
  • 27. 10. 2015, 09.00-13.15
  • Přednášející:
    • Ing. Tereza Otčenášková (Fakulta informatiky a managementu UHK)
  • Co bude náplní?
    • Představení nových technologií a práce s nimi (např. tablety, čtečky, cloudová úložiště jako Dropbox, Google Disk atd.); přehled technologií a zařízení, bezpečné ukládání dat na nich.
    • Důraz kladen na využitelnost pro prostředí knihoven.
  • Pro koho je kurz určen?
    • Pro všechny, kteří se chtějí seznámit s novými trendy a možnostmi, jak využít technologie i možnosti zabezpečení práce. Kurz je vhodný i pro začátečníky.
  • Co si mají vzít účastníci s sebou?
    • Účastníci si s sebou mohou vzít svá vlastní zařízení, která používají, ale mají s nimi potíže anebo by s nimi chtěli zefektivnit práci.

Práce s digitální fotografií
  • 3. 11. 2015, 09.00-13.15
  • Přednášející:
    • Ing. Tereza Otčenášková (Fakulta informatiky a managementu UHK)
  • Co bude náplní?
    • Stručný manuál, jak používat fotoaparát (režim focení, vhodné umístění objektu, zaostřování atd.).
    • Návod, jak fotografie stáhnout do počítače a jak s nimi poté pracovat (přejmenování, kopírování, přesouvání atd.)
    • Úprava fotografií (program Malování a další vhodné aplikace).
    • Možnosti pro ukládání a sdílení fotografií na internetu (Úschovna, OneDrive, Google Disk atd.).
  • Pro koho je kurz určen?
    • Kurz je určen pro začátečníky, kteří mají minimální zkušenosti s fotografováním a úpravou fotografií.
  • Co si mají vzít účastníci s sebou?
    • Účastníci by si s sebou měli vzít vlastní fotoaparát. Neměli by ale zapomenout ani na kabel pro připojení k počítači.  

Nové nástroje pro tvorbu prezentací
  • 10. 11. 2015, 09.00-13.15
  • Přednášející:
    • Ing. Zuzana Němcová (Katedra informačních technologií, Fakulta informatiky a managementu UHK)
  • Co bude náplní?
    • Základy vytváření flashových prezentací v nástroji Powtoon,
    • jiné nástroje pro tvorbu či zkvalitnění prezentací (např. pokročilé funkce Powerpointu; nástroje Wordle, Tagul),
    • možnosti sdílení prezentací na internetu (např. Present.me, Slideshare).
  • Pro koho je kurz určen?
    • Účastníci kurzu by měli ovládat minimálně základy práce v PowerPointu.

Facebook a jiné sociální sítě
  • 1. 12. 2015, 09.00-13.15
  • Přednášející:
    • Ing. Tereza Otčenášková (Fakulta informatiky a managementu UHK)
  • Co bude náplní?
    • Facebook a nástroje propagace knihovny, události nebo osoby,
    • efektivní komunikace pomocí webu,
    • tvorba sítí kontaktů (sponzoři, partneři, klienti apod.),
    • představení dalších sociálních sítí (např. LinkedIn), jejich srovnání zejména z hlediska jejich využitelnosti a možností.
  • Pro koho je kurz určen?
    • Pro zájemce o Facebook a sociální sítě, kteří chtějí efektivně využít Facebook a další nástroje pro komunikaci a propagaci.
  • Co si mají vzít účastníci s sebou?
    • Účastníci by si s sebou měli vzít přihlašovací údaje k osobnímu nebo knihovnímu účtu na Facebooku a případné materiály, které by chtěli nahrát na sociální sítě (například fotografie na pozvánky na událost nebo mapové podklady).

Využití nástrojů pro online komunikaci, spolupráci a zpětnou vazbu
  • 15. 12. 2015, 09.00-13.15
  • Přednášející:
    • Ing. Tereza Otčenášková (Fakulta informatiky a managementu UHK)
  • Co bude náplní?
    • Různé nástroje pro podporu spolupráce, komunikace a práce na projektech (např. režim revizí v MS Office nebo Google Disk),
    • tvorba a vyhodnocování formulářů pro zjištění zájmu o účast na akcích knihovny, pro zjištění preferencí termínů či zpětné vazby.
  • Pro koho je kurz určen?
    • Pro zájemce, kteří chtějí zefektivnit práci online a skupinovou spolupráci.
  • Co si mají vzít účastníci s sebou?
    • Účastníci by si s sebou měli vzít přihlašovací údaje k nástrojům a technologiím, které používají nebo se kterými mají potíže.